22-06-2017, 08:07 PM
Hello
I call cyril I'm from france
I have a 205 with a block 2.1 and a cylinder head 8 s I have released 229 cv at 430 nm of torque with a td04l-15t at 2.2 bar
I can say that I am reliable with 200 hp.
I prefer the breech 8 s because I can re-trim the cam a I can increase the diameter of the valves then I think with this cylinder head
The engine and slower at low speed
I'm never bored the cylinder head 12 valves it is very difficult to compare there is also one thing it you want to put more pressure with one
Big turbo cylinder head 8 s will accept more easily thanks to mechanical push-button
Sorry for the google translation
salut
je m appelle cyril je suis de france
j ai une 205 avec un bloc 2.1 et une culasse 8 s j ai sorti 229 cv a 430 nm de couple avec un td04l-15t a 2.2 bar
je peut dire que je suis fiable a 200 cv.
je préfère la culasse 8 s parce que je peut retailler l ardre a came je peut augmenter le diamètre des soupapes puis je pense que avec cet culasse
le moteur et moins lent a bas régime
je n es jamais éssaillé la culasse 12 soupapes il es très difficile de comparer il y a aussi une chose il vous voulez mettre plus de pression avec un
gros turbo la culasse 8 s acceptera plus facilement grace au poussoir mécanique
I call cyril I'm from france
I have a 205 with a block 2.1 and a cylinder head 8 s I have released 229 cv at 430 nm of torque with a td04l-15t at 2.2 bar
I can say that I am reliable with 200 hp.
I prefer the breech 8 s because I can re-trim the cam a I can increase the diameter of the valves then I think with this cylinder head
The engine and slower at low speed
I'm never bored the cylinder head 12 valves it is very difficult to compare there is also one thing it you want to put more pressure with one
Big turbo cylinder head 8 s will accept more easily thanks to mechanical push-button
Sorry for the google translation
salut
je m appelle cyril je suis de france
j ai une 205 avec un bloc 2.1 et une culasse 8 s j ai sorti 229 cv a 430 nm de couple avec un td04l-15t a 2.2 bar
je peut dire que je suis fiable a 200 cv.
je préfère la culasse 8 s parce que je peut retailler l ardre a came je peut augmenter le diamètre des soupapes puis je pense que avec cet culasse
le moteur et moins lent a bas régime
je n es jamais éssaillé la culasse 12 soupapes il es très difficile de comparer il y a aussi une chose il vous voulez mettre plus de pression avec un
gros turbo la culasse 8 s acceptera plus facilement grace au poussoir mécanique